'to the drifters! in hopes that our paths cross again. to the homesick! home is when we do meet again.our histories, our futures, our foundations, are hope. it's a way to never forget.'

Monday, August 16, 2010

Pengesahan Selebriti : Siapa Peduli?

Pengesahan  Selebriti : Siapa Peduli?











Dalam survey pendapat Ogos 2009, 78% dari peserta melaporkan bahawa melihat selebriti dalam iklan tidak menjejaskan adakah mereka akan membeli produk. Namun wajah-wajah selebriti yang menempel pada semuanya! Mungkin sudah pengiklan waktu kembali ke menggunakan model nyata untuk penjudi produk mereka. 
Mungkin alasan awam mungkin terasa Eva Longoria tidak membuat iklan yang lebih menarik adalah kerana banyak masa mereka tidak dipercayai. Apakah kita diharapkan untuk percaya bahawa Scarlett Johansson benar-benar zat warna rambutnya perang dengan L'Oreal Paris? Itu hanya saya pikir ketika melihat selebriti mempromosikan jenama kedai ubat. Aku tahu kau menghabiskan $ 400 + dalam dipotong dan warna, dan stylist anda tidak mampir Shopper Drug Mart dalam perjalanan ke lima penthouse hotel bintang anda untuk mendapatkan pewarna rambut. Setidaknya jika selebriti dalam iklan jenama mewah itu menjual dipercayai, Madonna untuk Louis Vuitton, sekarang itu masuk akal. 




"Tentu saja, semua jawapan ini meninggalkan satu pertanyaan yang tidak dijawab: Apakah para peserta survei mengatakan kebenaran ketika sebahagian besar dari mereka berkata celeb dalam iklan tidak ada bezanya mereka dan kurang dari satu dalam 10 kata itu membuat mereka lebih mungkin untuk membeli? Dalam ulasan mereka diposting bersama-sama dengan suara mereka, sejumlah responden yang skeptis. Sebagai salah satu commenter katakan, "kebanyakan dari kita lebih suka mati daripada mengaku sebagai 'meraba-ambing oleh pesona' dalam keputusan pembelian" lain yang ditawarkan pemikiran yang sama: "Mungkin sebahagian besar dari kita suka berfikir bahawa selebriti tidak memiliki kesan apapun. pada keputusan membeli kami, tetapi dalam kenyataannya, celebs memang mungkin mempunyai kuasa atas dompet kita. "

No comments: